
BAKI UNİVERSİTETİNİN XƏBƏRLƏRİ 
№2      Humanitar  elmlər seriyası   2011 

 
 
 
 

UOT 654.19(4/9); 002.2.(4/9) 
“AZADLIQ”, “AMERİKANIN SƏSİ” VƏ BBC RADİOLARININ YERLİ 
TEZLİKLƏRDƏ YAYIMININ DAYANDIRILMASI SƏBƏBLƏRİ   

 
A.M.NƏSİBOVA 

Bakı Dövlət Universiteti 
almazmahmud@gmail.com 

 
Azərbaycan müstəqillik əldə edəndən sonra Amerikanın səsi”, “Azadlıq” və BBC ra-

dioları Azərbaycan hökuməti ilə danışıqlar apararaq  maneəsiz , yerli tezlikdə yayımlanmağa 
başladı. Müxtəlif vaxtlarda yerli özəl şirkətlərlə və ya ayrıca tezlikdə müqavilə əsasında 
yayımlanan radiolara 2009-cu il yanvarın 1-dən yayım üçün lisenziya verilmədi. Bu isə 
cəmiyyətdə heç də birmənalı qarşılanmadı. Milli Televiziya və Radio Şurası Azərbaycan 
qanunvericiliyi əsas götürülərək radioların yerli tezliklərinin ləğvinin  hüququ baxımdan 
doğru qərar olduğunu bildirdi. Amma bir çox beynəlxalq qurumlar bunu söz və ifadə 
azadlığının məhdudulaşdırılması kimi qiymətləndirdilər. 

 
Açar sözlər: Yayım, FM tezliyi, yerli qanunvericilik, beynəlxalq standartlar, özəl 

şirkətlərin tələbi, BBC-nin tələbləri, “Azadlıq” radiosunun kəskin verilişləri, “Amerikanın 
səsi”nin Yayım texnologiyası   

 
Ötən əsrin əvvəllərində  dünyanın aparıcı dövlətləri tərəfindən yaradılan 

və xarici auditoriyaya hesablanan “Azadlıq”, “Amerikanın səsi” və BBC 
radiostansiyalarının xarici yayım xidmətləri sərhəd bilməyən  böyük rola 
malik olublar. Bu gün də kifayət qədər auditoriyası olan “Amerikanın səsi”, 
“Azadlıq” və BBC-nin Azərbaycan dilində olan verilişlərini iki tarixi mərhələ-
yə bölmək olar: birinci mərhələ − Sovet İttifaqının tərkibində müttəfiq bir 
respublika olan Azərbaycan üçün verilişlər yayımlanan dövrü, ikinci mərhələ 
isə Azərbaycan müstəqilik qazandıqdan sonra olan dövrü əhatə edir.  Azərbay-
can müstəqillik əldə edəndən sonra radiolar maneəsiz, yerli dalğalarda yayım-
lanmağa başladı və  daha keyfiyyətli yayım texnologiyasına üstünlük verdi.   

İlk vaxtlardan orta dalğada yayımlanan BBC-nin Azərbaycan xidməti öz 
tezliyi ilə yanaşı, o zamankı Azərbaycan Dövlət Radiosu (indiki Azərbaycan 
Tele-radio Verilişləri QSC), habelə ANS ÇM radiosu vasitəsilə də retranslya-
siya olunurdu. 2002-ci ilin mayında isə 103.3 FM kanalının açılışı oldu və o 
vaxtdan etibarən Azərbaycan dilində verilişlər FM dalğası keyfiyyəti ilə Bakı-
da yayımlanmağa başladı.  

 243



 “Azadlıq” radiosu da 2004-cü ildən başlayaraq orta dalğa ilə yanaşı FM 
tezliyində yayıma start verdi. Belə ki, bir il əvvəl radio “Space” Müstəqil Tele-
radio Şirkətinin tezliyindən istifadə edirdi ki, bir müddətdən sonra “Space”lə 
də müqavilə dayandırıldı. Hətta “Space”-lə əməkdaşlığın ləğv edilməsini  bəzi 
media mütəxəssisləri siyasi səbəb kimi, bir növ hakimiyyətə daha yaxın möv-
qedə olması kimi qiymətləndirmişdilər. 

Bundan sonra “Azadlıq” və “Amerikanln səsi” radioları “ANS” Müstəqil 
Teleradio Şirkəti ilə müqavilə imzalayaraq onun tezliyindən istifadə etdi. Bir 
müddət sonra ANS-in yayımı ilə bağlı yaranan problem radiolardan da yan 
keçmədi. ANS-in yayım lisenziyası Milli Televiziya və Radio Şurasının 24 no-
yabr 2006-cı il tarixli iclasının qərarına əsasən  həmin gün saat 16:00-dan eti-
barən ləğv edildi. ANS-in tezliyində yayımlanan “Amerikanın səsi” və “Azad-
lıq” radiolarının da yayımı dərhal dayandırıldı. Radiolar əvvəlki kimi qısa və 
orta dalğalarda, yəni AM tezliyində yayımını davam etdirdi.   

Bir sıra yerli qəzetlər bu problemi radiostansiyalara qarşı qərəzli mövqe 
kimi qiymətləndirmişdilər. Məsələn, “Bakı Xəbər” qəzetindəki “Hakimiyyət 
Qərb radiostansiyalarının yayımına nəzarəti ələ keçirmək istəyir” adlı məqalə-
yə görə, qərb radiostansiyalarına hakimiyyətin çıxışı olmadığı üçün iqtidar 
rəhbərliyi ən yaxşı çıxış yolunu onların yayımına problemlər yaradılmasında 
görür (3).  

Milli Televiziya və Radio Şurasının rəhbəri Nuşirəvan Məhərrəmli bil-
dirmişdi ki, xarici kanallar və radiolar hansısa yerli özəl şirkətlə deyil, məhz 
Azərbaycan hökuməti ilə müqavilə imzalanandan sonra bu ölkənin ərazisində 
fəaliyyət göstərə bilər. Hətta ABŞ-ın Azərbaycandakı Səfirliyinin, o cümlədən 
“Azadlıq” və “Amerikanın səsi” radiolarının nümayəndələri ilə görüşdə də 
Milli Teleradio Şurasının sədri bildirmişdi ki, bu radioların hansısa bir özəl 
şirkətlə müqaviləyə əsasənda fəaliyyət göstərməsi qanunsuzdur və onlara 
lisenziyanın verilməsi prosesi də  beynəlxalq müqavilə əsasında həyata keçiril-
məlidir. Azərbaycanda da bu müqavilədən istifadə edilməlidir (12).   

ABŞ  administrasiyası nümayəndələrinin və Azərbaycandakı səfirliyinin 
hökumətlə apardığı danışıqlar nəticəsində çox qısa bir vaxtda  2006-cı il 
dekabrın 8-də Milli Televiziya və Radio Şurası hər iki radioyaya ayrıca tezlik 
verdi. Qurumun rəhbəri ABŞ Dövlət Departamenti, Amerika Yayım İdarəetmə 
Şurası (BBG),  Marketinq İşləri üzrə Departament (İBB) və ABŞ-ın Bakıdakı 
Səfirliyi radiolara lisenziya verilməsi ilə bağlı müzakirələri daha da intensiv-
ləşdirdi və 2006-cı ilin  dekabrında Marketinq İşləri üzrə Departament (İBB) 
və “Amerikanın Səsi” radiosunun  nümayəndələri Bakıya səfər edərək Azər-
baycan prezidentinin KİV üzrə köməkçisi, Milli Teleradio Şurasının rəhbəri, 
rabitə naziri ilə görüşdən sonra 2007-ci ilin yanvarından “Azadlıq” və “Ameri-
kanın səsi” radioları ayrıca 101.7 FM tezliyində yayaımlanmağa başladı. Bun-
dan sonra radiolar üçün yeni mərhələ başladı. Həm yerli media, həm də bu 
xarici radioların bir-biri ilə informasiya bazarında rəqabətinin yeni formaları 
ortaya çıxdı. Bu da radioların dinləyici auditoriyasına öz müsbət təsirini gös-

 244



tərdi. Artıq ötən illərlə müqaisədə müxtəlif təbəqələrdə dinləyici auditoriyası 
artmağa başladı. 

“Amerikanın səsi” və BBC radiolarından fərqli olaraq “Azadlıq” radio-
sunun verilişlərində kəskin dəyişikliklər edildi və koorporasiya öz strateji qə-
rarını çıxararaq foksu dəyişdirmək, proqramlar şəbəkəsini yeniləmək, dinləyici 
auditoriyasını genişləndirmək və gənc auditoriyanı cəlb etmək üçün  proqram-
lar hazırlanmağa başladı.  

“Azadlıq” radiosunun Azərbaycan nümayəndəliyinin inzibatçısı Yəhya 
Mirzəyev “Bzizm əsr” qəzetinə müsahibəsində radionun fəaliyyəti ilə bağlı 
qeyd etmişdi ki, onlar "Demokratik cəmiyyət - bilgili cəmiyyətdir" prinsipini 
əsas götürərək Azərbaycanda cəmiyyətin bütün vacib sahələri və tendensyaları 
haqqında məlumatlı olmasına çalışırlar (4).   

Bu dövrdə hər üç radio öz verilişlərində təkcə  siyasətə, iqtisadiyyata, 
biznesə, səhiyyəyə, təhsilə, istehlakçının hüquqlarına, maraqlı insanların həya-
tı barədə bilgilərə geniş yer vermişdir. Bu prinsiplə işləməklə dinləyici audito-
raysını genişləndirməyə nail olduqlarını deyən radio təmsilçiləri subyektiv 
fikirləri efirdən deyib, hamını da onunla razılaşmağa səsləməyin düzgün olma-
dığını və bununla bağlı  siyasətçilərə üstünlük verdiklərini qeyd edirlər. Amma 
2008-ci ilin prezident seçkiləri ərəfəsi “Azadlıq” radiosunda tənqidi  verilişlər 
yenidən daha çox  üstünlük təşkil etməyə başladı.  

“Seçki qatarı”, “İşdən sonra” “Panorama” verilişlərində seçkilərlə bağlı 
daha çox  yerli və xarici ekspertlərin tənqidi fikirləri təqdim edilir, müxalif 
partiyaların nümayəndələrinin çıxışları verilirdi. Yerli mətbuatda, xüsusilə də 
hökumətyönlü qəzetlərdə radionun bu mövqeyi kəskin qarşılandı. “Yeni 
Azərbaycan” qəzetindəki “Azadlıq” radiosu azaddırmı? sərlövhəli məqalədə 
radionun Azərbaycana qarşı qərəzli mövqeyi tənqid edilərək loqosundakı mavi 
rəngin  narıncı rənglə əvəz olunması belə izah edilmişdi: “Bu radionun əsas 
sütunu olan mərkəzi ofisində vurulan loqo ilə Bakıda asılan lövhə arasında 
fərq kifayət qədərdir. Belə ki, mərkəzin müəyyənləşdirdiyi rəng mavi, Azər-
baycan bölməsinin isə rəngi narıncıdır. Narıncı rəngin nə məna verdiyini 
müəyyənləşdirmək üçün çox da düşünməyə ehtiyac yoxdur. Hamıya bəllidir 
ki, bir neçə il öncə post-sovet məkanında baş qaldırmış rəngli inqilabların 
başlıca maliyyə mənbəyi Soros Fondu idi. Soros bu inqilabların zahiri rəngini 
müəyyənləşdirirdi. O zamanlar Azərbaycanda da belə bir inqilabın gerçəkləş-
dirilməsi ideyasının olduğu heç kəsə sirr deyildi və bunu da "narıncı inqilab" 
adlandırırdılar” (5).   

Məhz elə bu vaxtdan başalayaraq Azərbaycan qanunvericiliyi əsas gətiri-
lərək radioların yerli tezlikdə yayımlanmasının  hüququ baxımdan doğru olma-
ması barədə artıq mətbuatda ara-sıra mövqelər bildirilirdi. Milli Televiziya və 
Radio Şurası, eləcə də digər aidiyyatı qurumlar, ümumiyyətlə Azərbaycanda 
yaylımlanan bütün xarici KİV-lərin yayımına yenidən baxılması ilə bağlı 
fikirlər səsləndirməyə başladı.  

 245



  Hətta Azərbaycan Milli Teleradio Şurasının (MTRŞ) sədri Nuşirəvan 
Məhərrəmli  “Amerikanın səsi”, “Azadlıq” və BBC radiolarının  Azərbaycan 
xidmətlərinin ölkədə sərbəst yayımının 2009-cu ildən dayandırılacağı  ilə bağlı  
konkret fikrini bildirdi. Onun sözlərinə görə, növbəti illərdə radioların yerli 
tezlikdə yayımlanması üçün onlara lisenziya verilməyəcək. O, bunu belə 
əsaslandırmışdı ki, xarici radiostansiyalar, Avropa ölkələrində olduğu kimi, 
Azərbaycanda da öz verilişlərini peyk, İnternet və kabel şəbəkəsi vasitəsilə 
yayımlaya bilərlər (7).  

MTRŞ onu da bəyan etmişdi ki,  yayımın dayandırılması barədə qərar, 
ola bilsin ki, radiostansiyaların hamısına şamil edilməsin. Amma bir ya iki 
radiostansiyaya müəyyən müddət ərzində yerli radio tezliklərdə yayımını 
davam etdirmək imkanı veriləcək (11). Sözügedən məsələ ilə bağlı dərhal 
“Azadlıq”  radiosu  “ANS PRESS” agentliyinə  öz rəyini açıqlamış və radio 
rəhbərliyi vəziyyətdən xəbərdar olduğunu, məsələni ciddiyyətlə nəzərdən 
keçirdiyini bildirmişdi: “Biz hələ də məlumatı qiymətləndiririk və necə cavab 
verəcəyimizlə bağlı qərar qəbul etmək üzrəyik. Biz inanırıq ki, “Azadlıq” 
radiosu Azərbaycan xalqına professional və senzuraya uğramamış xəbərlər 
çatdırılmasında önəmli rol oynayır və biz bu işi bundan sonra da davam 
etdirməkdə əzmliyik” (6). Artıq bu ərəfədə hər iki tərəf arasında intensiv 
polemika başlayır və elə “Azadlıq”ın ardınca BBC xidməti  bəyanatla çıxış 
edir: “BBC Azərbaycandakı tərəfdaşları ilə 15 ildən artıqdır ki, yaxşı əlaqələrə 
malikdir. Beynəlxalq xəbərlərə tələbatın artdığı bir dövrdə biz Azərbaycanda 
dinləyiciləri etibarlı, qərəzsiz, müstəqil xəbər və informasiya ilə təmin 
etməkdə qərarlıyıq. BBC hadisələrin inkişafını izləməkdə davam edir" (9).   

MTRŞ-nın xarici radiostansiyaların dayandırılması ilə bağlı qərarı 
cəmiyyətdə  siyasi motivlərlə də əlaqələndirilirdi. Qurumun rəhbəri  Nuşirəvan 
Məhərrəmli öz növbəsində  bunun heç bir siyasi mahiyyət daşımadığnı qeyd 
etmişdi: "Xarici radio və televiziya kanallarının ölkədə sərbəst yayımının 
dayandırılması heç bir siyasi mahiyyət daşımır və bu addım söz azadlığına 
qarşı yönəlməyib. Bu söz azadlığına qarşıdırsa, onda necə olur ki, biz qardaş 
Türkiyənin TRT kanalına qarşı da eyni tədbiri görmək niyyətindəyik” (9).  

2008-ci ilin oktyabrın 31-də Azərbaycan Televiziya və Radio Şurasının 
sədri  Yayım İdarəetmə Şurasının (BBG)  rəyinə yenidən mövqe bildirərək  höku-
mətin nəzarətində olan tezliklərdə efirə gedən xarici media yayımlarının  konkret 
olaraq 2009-cu ildə dayandırılacağını növbəti dəfə bəyan etmişdi: “Qərar Avropa 
və beynəlxalq standartlara uyğunlaşmaq naminə qəbul edilib” (10).  

ABŞ-ın Azərbaycandakı sabiq səfiri Enn Dersi “Azadlıq” radiosunun 
“İşdən sonra” proqramında qeyd etmişdi ki, son 15 il ərzində - keçmiş prezi-
dent Heydər Əliyev bu stansiyaya Azərbaycanda fəaliyyət göstərmək imkanı 
verdikdən sonra radio Azərbaycanın inkişafına çox böyük təkanlar və töhfələr 
verib: “Azadlıq” radiosu azərbaycanlılar üçün də, bizim üçün də vacibdir” (8).  

Məsələnin siyasi addım olduğunu deyən yerli ekspertlərdən fərqli olaraq, 
xarici ekspertlər, siyasi liderlər və diplomatlar onun yalnız qanuni tərəfləri ilə 

 246



bağlı mövqe bildirirdilər. Lakin bu arada yalnız Norveçin Azərbaycandakı  o 
zamankı səfiri Yon Ronberq  prosesin siyasi tələb olduğunu demişdi. Səfir 
Ronberqin bu mövqeyinə  Azərbaycanın Xarici İşlər Nazirliyindən etiraz edi-
lərək bildirilmişdi ki, Norveç tərəfi öz bəyanatlarında daha diqqətli olmalıdır, 
çünki bu kimi hallar ikitərəfli münasibətlərin inkişafına xələl gətirə bilər.  

Avropa Şurasının  həmin dövrdəki baş katibi olmuş Terri Devis,  ABŞ 
Dövlət Departamenti, ATƏT-in media və söz azadlığı üzrə xüsusi nümayəndə-
si Mikloş Haraşti və digər beynəlxalq qurumlar ardı-arası kəsilmədən  bəya-
natlar verməyə başladılar və radioların yerli tezliklərdə yayımının davam 
etdirilməsini vacib hesab etdilər. “Fridom  Haus”, “Sərhədsiz Reparttorlar” 
təşkilatı kimi beynəlxalq media qurumları isə bunu söz və ifadə azadlığının 
məhdudlaşdırılması kimi dəyərləndirdilər.   

“Azadlıq” radiosunun Bakı bürosunun rəhbəri Xədicə İsmayılova “New-
York Times” qəzetinə müsahibəsində radioların yerli tezlikdə yayımının qada-
ğan edilməsini plüralizmin əleyhinə yönəlmiş addım kimi qiymətləndirmişdi: 
“Bu radio müxalifətin öz fikirlərini deyə bildiyi, debatların baş verdiyi yeganə 
yer idi”.  

Lakin bütün bunlara cavab olaraq  Azərbaycan Milli Teleradio Şurasının 
sədri Nuşirəvan Məhərrəmli  hər üç radionun yayımının yerli tezliklərdə yalnız 
dövlətlərarası sazişlə nizamlanmasını mümkün sayaraq “Xarici radiostansiya-
ların yerli tezliklərdə dayandırılması Azərbaycan qanunvericiliyinə tam 
uyğundur”, - deyə  bir daha Azərbaycan hökumətinin bu məsələdə israrlı oldu-
ğunu bildirmiş və yerli tezliklərdə xarici radiolarının yayımının dayandırılması 
hər hansı beynəlxalq normanı pozmadığını demişdir. Milli Televiziya və 
Radio Şurasında (MTRŞ) qurumun sədri ABŞ-da Yayımın İdarəetmə Şurası-
nın nümayəndələri Duog Boynton, “Azadlıq” radiosunun nümayəndəsi Juliya 
Ragana, ABŞ-ın Azərbaycandakı səfirliyinin İctimaiyyətlə əlaqələr şöbəsinin 
müdiri Terri Devidson, eləcə də səfirliyin siyasi məsələlər üzrə müşaviri 
Coanna Qansonla 2008-ci ilin dekabrın sonlarında sonuncu dəfə görüşür və 
Azərbaycan hökümətinin mövqeyini açıqlayır.  Nəhayət, dekabrın 30-u 2008-
ci ildə Teleradio Şurası xarici radioyayımlar haqqında qərar verir. 2009-cu ilin 
yanvarın 1-dən hər üç radionun  yerli tezliklərdə fəaliyyəti dayandırılır.  

Amma radioların FM tezliyi ləğv olunandan sonra da Azərbaycan höku-
məti ilə  Amerika Yayım Şurası arasında danışıqlar davam etdirilmiş və 2009-
cu ilin fevralında Azərbaycan dövlətinə həm Amerika Yayım Şurası, həm də 
BBC koorporasiyası tərəfindən xarici radiostansiyalarla bağlı təkliflər daxil ol-
muşdur.  

2009-cu ilin mart ayının əvvəllərində Bakıda səfərdə olan ATƏT-in 
Minsk Qrupunun o vaxtkı amerikalı həmsədri, ABŞ dövlət katibinin müavinin 
köməkçisi Metyu Brayza bildirmişdi ki, xarici radioların yayımının bərpası 
Azərbaycanla ABŞ arasında münasibətlər üçün çox önəmlidir: “Bakıya səfə-
rim zamanı prezident İlham Əliyevlə xarici radioların Azərbaycanda FM tezli-
yində yayımının dayandırılması məsələsini müzakirə etmişik. Hazırda 

 247



radioların yayımının bərpası üçün danışıqlar tərəflər arasında davam etdirilir. 
Bütün bu danışıqların son nəticələri prezident İlham Əliyevin verdiyi qərardan 
sonra bəlli olacaq”(13).  

2009-cu il yanvarın 1-dən başlayaraq radiolar özlərinin internet saytları-
nın fəaliyyətinə, opretivlik və dinamiklik baxımından daha çox üstünlük ver-
məyə başladılar. Məhz bundan sonra radiolar üçün daha bir dövr başladı.   

 
ƏDƏBİYYAT 

1. Avropada ifadə azadlığı.  Bakı: Avropa Şurası nəşriyyatı, 294 s.  
2. Əhmədli N. Kütləvi informasiya vasitələri xaricə siyasi təbliğat sistemində. Bakı: 2004, 

BDU, 74 s. 
3. “Bakı xəbər” qəzeti. Bakı, 2006, 11 dekabr 
4. “Bizim əsr” qəzeti. Bakı, 2006, 9 sentyabr  
5. “Yeni Azərbaycan” qəzeti. Bakı, 2008, 8 avqust 
6. www anspress.com 
7. www.apa.az   
8. www.azadliq.org 
9. www.bbc.co.uk/azeri  
10. www.voanews\azeri 
11. www. turaninfocom 
12. www.trend.az 
13. ww.sia.az 

ПРИЧИНЫ ПРЕКРАЩЕНИЯ ТРАНСЛЯЦИИ РАДИО «СВОБОДА»,  
«ГОЛОС АМЕРИКИ» И ББС 

 
А.М.НАСИБОВА 

 
РЕЗЮМЕ 

 
После приобретения независимости Азербайджаном радио «Свобода», «Голос 

Америки» и ББС договорились с азербайджанским правительством о беспрепятствен-
ной трансляции своих передач на местных радиочастотах. Однако с 1 января 2009-го 
года зарубежным радиокомпаниям было отказано в лицензии на вещание передач на 
частотах местных частных радиокомпаний на основе контракта и отдельных частотах, 
предусмотренных для международных радио. Эта мера была неоднозначна воспринята 
в обществе. Национальный Комитет по телерадиовещанию заявила о правомерности 
данного решения основываясь на законодательство Азербайджана.  

 
Ключевые слова: трансляция, FM частота, местное законодательство, междуна-

родные стандарты, требование частных компаний, требования ББС, критические пере-
дачи радио «Свобода», трансляционная технология радио «Голос Америки» 
 

 248

http://www.azadliq/
http://www.bbc.co.uk/azeri
http://www.voanews/azeri
http://www.trend.az/


CAUSES OF THE STOPPAGE OF THE RADIO LIBERTY, VOICE OF AMERICA 
AND BBC BROADCASTING ON LOCAL FREQUENCIES 

 
A.M.NASIBOVA 

 
SUMMARY 

 
After gaining independence, the Azerbaijani goverment consented to the unhindered 

broadcasting of radio Liberty, VOA and BBC on local radio frequencies. However, on January 
1, 2009 it refused the license for the translation of the programs of the foreign radio companies 
on the frequencies of the local private radio companies on the basis of appropriate contracts 
and distinct frequencies provided for the international radio channels. The measure was not 
accepted unequivocally by the society. The National Committee for TV and Radio Broadcas-
ting called it legitimate basing on the Azerbaijani legislation.   

 
Key words: broadcasting, FM frequency, local legislation, international standards, 

requirement of private companies, the BBC requirements, critical programs of the Radio 
Liberty, broadcasting technology of the VOA.  

 

 

 

 249




